De hoofdtaak van een Public Relations (PR) Bureau is het vertegenwoordigen van een cliënt. Klanten huren deze bureaus in die zich willen uitdrukken naar een publiek maar hier niet het bereik of de kennis voor hebben. PR Bureaus kunnen hiermee helpen door bijvoorbeeld persberichten schrijven, interviews en meet-en-greets regelen enzovoort. Maar wat doet een PR Bureau nou precies? In deze blog lees je erover. PR BureauEen Pr Bureau richt zich met name op het verkrijgen van publiciteit voor hun klant. Het zorgt ervoor dat de klant meer naamsbekendheid krijgt en meer zichtbaarheid genereerd. Het netwerk van PR bedrijven is over het algemeen groot, en weet dus welke typen media relevant zijn voor hun klant. Vervolgens kan het bureau de klant hiermee in contact brengen en vertegenwoordigen tijdens gesprekken. Hoe zorgt een PR Bureau voor publiciteit?Op verschillende manieren bieden PR Bureaus hun klanten publiciteit aan. Eén daarvan is bijvoorbeeld het schrijven van persberichten. Dit zijn geschreven aankondigen die het publiek informeren over de bezigheden van hun klant. Dit kan door een persbericht te versturen naar journalisten die het vervolgens weer publiceren in de kranten of tijdschriften. Persberichten kan ook door een PR Bureau verzorgd worden op bijvoorbeeld social media, waarbij de bureaus de accounts van de klant beheren. Zo kunnen zij updates over de klant geven op bijvoorbeeld Twitter en Facebook. Waarom een PR Bureau inhuren?Als bijvoorbeeld een klant of bedrijf gaat uitbreiden naar een nieuwe markt, kost dit veel werk om het publiekelijk te maken. Een PR Bureau ontneemt deze zorgen allemaal door het extern voor die klant of bedrijf over te nemen. Of als de klant bijvoorbeeld meer media-aandacht wil verkrijgen, kan een PR Bureau dit verzorgen dankzij de grootte van hun netwerk. Een goed PR Bureau kan dus een goede aanwinst zijn voor jou als klant of voor jouw bedrijf! |