Passion 4 Web
Image default
Internet marketing

Vijf tips voor een mooie Instagram feed

Steeds meer bedrijven en zzp’ers in de dienstverlenende sector gebruiken Instagram om hun bedrijf te promoten. Het is een prachtig medium waar je via advertenties of diverse vormen van berichten het bedrijf kan promoten. Veel bedrijven gebruiken namelijk niet alleen de berichten, maar ook het verhaal of de reels voor het promoten van hun bedrijf. Door de afwisseling in vorm van berichten, valt het profiel meer op. 

Wat is het doel?

Het doel van het posten op Instagram kan verschillend zijn. Soms gaat het alleen maar om meer online zichtbaarheid. Toch zal voor menig bedrijf en ondernemer gelden dat ze er klanten en verdiensten uit willen halen. Het is belangrijk om het doel van de posts te bepalen en helder te hebben en om hierin af te wisselen. Wanneer er veel afgewisseld wordt, ziet Instagram het als werkelijke berichten en niet als spam. Dit laatste geldt ook zeker voor de hashtags die aan berichten toegevoegd worden. Ook hiervoor geldt dat afwisseling belangrijk is. Weet je niet zo goed wat een goede afwisseling is? Vraag Doelbewust online advies aan. 

De vijf tips voor een mooie Instagram feed

  1. Zorg voor kleuren die bij elkaar passen! Er zijn diverse tools om kleuren door middel van de kleurencirkel bij elkaar te zoeken;

  2. Maak een eigen huisstijl en laat deze steeds terugkomen. Zorg dat deze huisstijl opvalt en kenmerkend is voor het betreffende bedrijf. Laat het geen eenheidsworst zijn en wees niet te bang voor knallende kleuren;

  3. Maak gebruik van sjablonen, zodat voor berichten niet steeds het hele bericht vanaf het begin hoeft te worden gemaakt. Door gebruik te maken van sjablonen  kunnen de huisstijl kleuren en lettertypes eenvoudig gebruikt worden, omdat deze niet steeds opnieuw opgezocht hoeven te worden. 

  4. Wissel bijv. een quote in huisstijl af met een foto. Wanneer dit structureel om en om gebeurd, ontstaat er een heel mooie feed;

  5. Post regelmatig en gebruik de deler drie of zes om de feed steeds in hetzelfde patroon terug te laten komen.

Hoogtepunten

Boven de feed op de pagina van het eigen profiel kunnen hoogtepunten gemaakt worden. Door het maken van hoogtepunten in een passend sjabloon, valt het profiel nog meer op en kan de bezoeker eenvoudig belangrijke berichten terug vinden. De hoogtepunten kunnen uit berichten worden gemaakt en de afbeelding kan gewijzigd worden in een passende afbeelding, passend bij het bedrijf. Voor zo’n afbeelding kan ook opnieuw een sjabloon worden gebruikt.

Het goed inzetten van Instagram

Wanneer Instagram goed ingezet wordt, er een afwisseling in berichten wordt gedaan en regelmatig wordt gepost, kan de gebruiker online veel zichtbaarder worden en er meer klanten uit halen. Niet alleen afwisseling is het toverwoord, ook het tijdstip van posten is belangrijk, want wanneer zijn nou de specifieke klanten online? Door een goede strategie en tactiek, kan een bedrijf meer klanten halen uit het posten op instagram. Een mooie feed is zeker een visitekaartje. 

 

https://doelbewust.nl/