Voor jouw bedrijf wil jij graag de beste marketingstrategieën hebben. Wanneer je niet over een aparte afdeling beschikt is voor onderzoek over het onderwerp de eerste stap. Zo kom je al snel terecht op de termen online en digitale marketing. Deze twee worden als synoniemen beschouwt maar niets is minder waar. Wanneer we kijken naar een digital marketing resultaat kijken we naar de gehele marketingcampagne wat elektrisch kan. Dit betreft dus ook social media reclames, e-mails en zelfs elektronische billboards. Het is een overkoepelende term. De reden waarom veel bedrijven voor deze kant van marketing kiezen is terug te zien in de groeicijfers.
Zichtbaarheid op social media en GoogleAls we inzoomen krijgen we al snel te maken met online marketing. Deze aftakking focust zich op alles wat strikt op het internet gebeurt. Hierbij horen begrippen als SEA en SEO bij, maar ook social media marketing. Bij zoekmachine optimalisatie methodes zoals bij SEA en SEO wordt er alleen gekeken naar de resultaten bij grote zoekmachines zoals Google of Bing. Bij social media marketing kijken we naar de zichtbaarheid van het bedrijf of de organisatie over social media platformen. De juiste aanwezigheid creëren op beide sociale media en binnen de algoritmes van zoekmachines kan een intensieve klus zijn. Toch is het met de hulp van marketingbureaus makkelijk haalbaar. Er zijn namelijk bewezen strategieën wat zelfs kleine bedrijven dat juiste steuntje in de rug kunnen bieden.
Bestaande kunsten of huidige trends?Marketingbureaus kunnen naast bestaande strategieën gebruik maken van huidige trends. Met een juiste digital marketing trends resultaat kan jij met je bedrijf wel eens voorop de rest gaan lopen in plaats van achter de kudde. Zo zien we tegenwoordig de opkomst van zogenoemde Stories op sociale media. Het fenomeen is overgewaaid van Instagram en Snapchat naar Facebook en LinkedIn. Maar wat nog niet erg bekend is, is dat Google op dit moment bezig is met haar eigen versie. Met Google Web Stories kan jij jouw bedrijf op een nieuwe manier onder de aandacht komen. Als grootste zoekmachine heeft Google verdere uitbreidingen in de algoritmes. Zo is een belangrijke verandering de Google Page Experience geweest. Hierbij wordt onder andere de kwaliteit van de zoekresultaten verbeterd.
Aan de slag met een adviseurHet heeft dus zin als jij afweet van huidige trends. Zo zien we bij linkbuilding dat er voorheen werd gedoeld op zoveel mogelijk links op zoveel mogelijk websites. Met de huidige verandering binnen Google is dit niet meer gewenst. Het kan zelfs tot lagere zichtbaarheid leiden. Om hier snel grip op te krijgen kan het inschakelen van een digital marketing consultant resultaat een goed begin zijn. Een dergelijke consultant zorgt namelijk voor voorafgaand advies en hoeft dus niet per se de gehele campagne op zich te nemen. Zeker als jij al een campagne hebt en jij alleen vragen hebt, is een dienst zoals de consultant de juiste match. Als jij er toch voor kiest om niet meer om te kijken naar de gekozen marketingstrategieën, kan de consultant de taken ook overnemen. |