Heeft u nieuwe apparatuur nodig voor uw optiekwinkel? Zoals diagnostische apparatuur als autorefractometers, keratometers en phoropters of werkplaatsapparatuur als slijpmachines en tracers? Dan kunt u deze apparaten bij verschillende leveranciers aanschaffen. Maar hoe kiest u nu een geschikte leverancier optiekbranche uit? Daar willen we het in deze blog graag met u over hebben. Zo is het niet alleen belangrijk dat u kijkt naar het assortiment zelf, maar ook naar de geboden service en ondersteuning. Lees snel verder!
De breedte en diepte van het assortiment
Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat de leverancier de apparaten die u nodig hebt in het assortiment heeft. Wanneer u bijvoorbeeld zowel diagnostische apparatuur als werkplaatsapparatuur nodig hebt, is het wel zo praktisch en handig dat u deze apparatuur bij één leverancier kunt kopen. Let hierbij niet alleen op de breedte van het assortiment maar ook op de diepte. Het is immers wel zo prettig en fijn als u keuze heeft uit meerdere soorten machines en u dus niet gebonden bent aan één type machine dat de leverancier toevallig in het assortiment heeft.
Is het assortiment up-to-date met de nieuwste apparatuur?
Een leverancier waar u alleen verouderde apparatuur kunt kopen, daar heeft u niet zo heel veel aan. De optiekbranche is continu in beweging. Dit betekent dan ook dat de apparatuur voortdurend verbeterd en vernieuwd wordt. De apparaten worden niet alleen sneller, maar ook nauwkeuriger. Dit is prettig voor de opticien die de metingen moet uitvoeren, maar ook voor de klant, die vandaag de dag meer dan eerst haast heeft en dus niet zit te wachten op een meting die erg lang duurt. Ook zijn klanten veeleisender geworden. Wanneer u de nieuwste apparatuur kunt aanbieden, heeft u zeker een streepje voor op de concurrentie.
Let ook op de geleverde service en ondersteuning! Vergeet niet om de geboden service en ondersteuning mee te nemen in uw besluit. Zeker bij zeer specialistische apparatuur houdt het niet op bij de verkoop. Ook daarna is het belangrijk dat u bij eventuele problemen of klachten terug kunt vallen op de service en ondersteuning van de optiek leverancier. Denk hierbij aan technische ondersteuning en reparatieservices, maar ook trainingen bijvoorbeeld. Een goede service en ondersteuning scheidt het kaf van het koren.
|
https://optiekvision.nl |