Passion 4 Web
Image default
Marketing

Must do’s voor een succesvolle marketing strategie

Zoals we weten, is er niet één juiste manier om succesvol te zijn. Toch zijn er enkele manieren om meer resultaat te halen uit je (online) marketing strategie. Lees in deze blog 4 tips die jij op korte termijn kan toepassen en je voordeel uit kan halen.

Infographics

Kort maar krachtig, dat is tegenwoordig het uitgangspunt; we willen zo veel mogelijk doen, lezen, zien, in zo min mogelijk tijd. Daarom zijn infographics een ideale manier om informatie te verwerken op je blogs, mails en social media. De kans wordt 30% groter dat de informatie wordt gelezen, vergeleken met alleen tekstuele content. De infographics kan je online gebruiken op social media, maar ook offline door flyers en brochures te maken.  Gebruik bijvoorbeeld canva voor templates, maar vergeet niet om alsnog je eigen stijl erin te verwerken door middel van de adequate kleuren en lettertypes.

Guerilla campagnes

Een guerilla campagne is de ideale manier om jouw klantenkring te vergroten: met relatief weinig resources trek je binnen een mum van tijd nieuwe klanten. Mits de campagne uniek is. Zorg dat de campagne de klant bij blijft, waardoor het vervolgens ook voor word-of-mouth marketing zal zorgen. In het algemeen hoeft een guerillacampagne niet alleen betrekking te hebben op jouw bedrijf, maar kan het ook gelinkt worden aan een product of dienst. Dit is voor handig als je net een nieuwe productlijn op de markt hebt gebracht. Zoals je in het volgende filmpje ziet, het wordt al jaren gebruikt en blijft alsnog succesvol.

Filmpjes

Denk je aan TikTok, dan denk je aan ontelbare korte video’s waar maar geen einde aan komt. Ideaal om in korte tijd de aandacht te trekken van je doelgroep. Denk eraan om je TikTok account om te zetten naar een pro-account en je andere social media accounts te koppelen. Vergeet niet hashtags te gebruiken om je bereik te vergroten en zo dus ook het aan aantal weergaven te verhogen.

Influencer marketing

Gebruik de ‘insta-famous’ influencers om jouw product onder te mensen te brengen. Het is een gemakkelijke manier om je bereik te vergroten, op een zo natuurlijk mogelijke manier. Kies influencers die ook passen bij jouw missie en doelgroep.