Wilt u het bedrijf op de kaart zetten en bent u van plan om daarvoor naar de beurs te gaan? Dan kan een zeer goed idee is. Althans dat ligt er natuurlijk aan hoe u het aanpakt. Het is belangrijk om goed voorbereid naar de beurs te gaan en daar ook te staan met een verhaal en met een marketing of promotie strategie. Om u een beetje op weg te helpen bij wat nu echt nodig is voor op de beurs is deze blog geschreven. Er worden hier enkele tips gegeven die u kunnen helpen om de beurs tot een succes te maken. Spring er uit!Er staan veel bedrijven op een beurs dus moet u er voor zorgen dat uw bedrijf positief eruit springt. Dit heeft te maken met de herkenbaarheid van de plaats waar u staat. Zo moet u materiaal meenemen die laten zien welk bedrijf u bent en wat u doet. Dit kunt u doen doormiddel van posters, vlaggen en borden bijvoorbeeld. Verder zal u en de rest van de mensen op de beurs in kleding moeten komen dat het duidelijk is van welk bedrijf u bent. Dit kunt u doen door een bedrukte shirts, maar een button of iets kleins kan ook al goed zijn. Een naamplaatje daarbij is ook goed om te gebruiken. Zo weten mensen direct wie u bent en dat kan helpen bij het aanspreken en praten met mensen. NetwerkmogelijkhedenOp een beurs komt u in contact met mogelijk nieuwe klanten, maar ook met mogelijk toekomstige samenwerkingspartners of deskundige in de sector. Netwerken kan het bedrijf helpen in de toekomst door meer contacten te hebben en door samen te werken met andere komt u vaak tot meer. Het is daarvoor ook handig om bijvoorbeeld visitekaartjes mee te nemen die u dan kan uitdelen op de beurs. PromotiemateriaalNatuurlijk wilt u als bedrijf ook iets hebben om weg te geven aan de mensen die langskomen. Nu zijn er veel verschillende soorten promotiemateriaal waar u voor kunt kiezen. Het belangrijkste is dat de producten een logo of iets van herkenbaarheid hebben van het bedrijf. Daarbij is het ook handig om voor artikelen te kiezen waar mensen iets aan hebben, en die mensen misschien wel veel gaan gebruiken. Dit kan al een simpele pen zijn, maar een drinkbeker met logo, een bedrukte gymtas of een mondkapje met logo zijn ook mooie opties. Nederlanders zijn gek van gratis dingen dus u kunt ook goodiebags met logo aanschaffen waar u snoepgoed en andere artikelen in doet. Zeg nou eerlijk iedereen is blij met een tasje voor gratis spullen. Overschatte promotiemogelijkhedenEr wordt door veel bedrijven op een beurs gebruik gemaakt van flyers. Dit klinkt natuurlijk top, want deze kunt u voor een lage prijs in grote getalen aanschaffen, maar het effect is zeer klein. Heel veel flyers worden snel weer weggegooid en hebben totaal geen lange termijn promotie in zich. Flyers die iets meer werken zijn flyers die een bepaalde aanbieding of kortingscode geven. Voor sleutelhangers geldt hetzelfde, ook deze zijn overschat. De hoeveelheid mensen die echt een sleutelhanger aan de sleutelbos hangen is zeer klein. De meeste sleutelhangers raken kwijt of worden weggegooid. Een sleutelhanger die wel werkt is een sleutelhanger met logo die ook als flesopener kan worden gebruikt. Deze sleutelhanger heeft namelijk een functie en kan wel is vaak worden gebruikt. |