…… te zijn voor robots en hun routinematige verantwoordelijkheden op hen kunnen schuiven Advertentiesystemen bieden regelmatig nieuws over het succes van geautomatiseerde biedbeheerstrategieën, targeting en campagnetypen. Bij het lezen van dit nieuws beginnen internetreclame-specialisten na te denken of ze in de nabije toekomst nodig zullen zijn, of robots ze volledig zullen vervangen. Welke advertentiesystemen wel en niet kunnen automatiseren Slimme biedstrategieën en geautomatiseerde targeting werken alleen effectief als de algoritmen voldoende conversiegegevens hebben om te trainen. En dat betekent dat ze dekking nodig hebben. Door conversies te analyseren, bepalen algoritmen de overeenkomsten van gebruikers die ze meestal maken. Dekking geeft algoritmen een keuze en stelt hen in staat om onder het hele publiek mensen te identificeren die meer geneigd zijn om de gerichte actie uit te voeren. Hoe groter de steekproef, hoe gemakkelijker het is voor de algoritmen om te werken: ze begrijpen beter het verschil tussen converters en niet-converters. Het is goed als dit gegevens zijn over macroconversies (bijvoorbeeld een applicatie). Maar er zijn nauwe niches waarin er niet genoeg gegevens zijn over macroconversies, omdat er in deze niches maar weinig potentiële klanten zijn die deze conversies zouden kunnen doen. Daarom moeten adverteerders, om statistieken te verzamelen, overgaan op optimalisatie naar microconversies. Microconversies zijn bijvoorbeeld het bekijken van bepaalde inhoud of het klikken op links op een website. Microconversies zijn op zichzelf niet het doel van het lanceren van advertenties, maar fungeren als een indicator van gebruikersbetrokkenheid. En nog belangrijker: ze komen vaker voor dan macroconversies. Advertentiesystemen kunnen dus automatisch biedingen beheren en targeting selecteren. Maar vergeet niet dat om de algoritmen effectief te laten werken, ze moeten leren van voldoende gegevens. En het aansturen van de training en het voorzien van de algoritmen van voldoende data is precies de taak van een online advertentiespecialist. Als we het hebben over het automatiseren van het maken van creatieven, dan is er een droeviger beeld. Advertentiesystemen kunnen onafhankelijk veel combinaties van advertenties maken en deze testen om de meest effectieve bundels te vinden, maar mensen creëren nog steeds de varianten van afbeeldingen en teksten. Het is dus te vroeg om bang te zijn dat robots je baan nu meteen aannemen. Maar het is tijd om automatisering te gebruiken om uw leven gemakkelijker te maken. Hoe u routine kunt verminderen met automatisering Een van de opties voor automatisering bij online adverteren zijn automatische regels. Zo’n tool is bijvoorbeeld beschikbaar in Google Ads en Facebook Ads. Met automatische regels kunt u voorwaarden en gebeurtenissen specificeren die moeten plaatsvinden als aan deze voorwaarden wordt voldaan. Als u een algoritme of logica heeft waar u zich aan houdt bij het lanceren en optimaliseren van advertentiecampagnes, dan kunt u deze als regels registreren zodat ze automatisch worden uitgevoerd. Helaas kan niet elke logica door middel van regels worden geïmplementeerd, dus in Google Ads kunt u bijvoorbeeld advertentiemateriaal beheren met behulp van scripts. Maar dit vereist programmeervaardigheden, dus deze optie is niet voor iedereen geschikt. En Facebook Ads biedt geen alternatief voor de regels, behalve het gebruik van de Marketing API. Maar dit is een nog ingewikkelder optie dan scripts in Google Ads. Laat de routine aan de robots over, je hebt belangrijkere taken Ik hoop dat deze voorbeelden u zullen helpen bij het automatiseren van de standaard- en routinematige bewerkingen die u momenteel handmatig uitvoert. Maak tijd vrij voor werk dat robots niet voor u kunnen doen:
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |