De kans is groot dat jij net een nieuwe website hebt gemaakt of laten maken. Of je hebt al een enige tijd een website. Hoe dan ook, je trekt te weinig online verkeer naar je website. Zonde natuurlijk! Want hoezo heb je dan een website? Het mooiste is als je jouw invetsering in de website er dubbel en dwars uithaalt. Wil je hoger komen in Google, of bijvoorbeeld adverteren op social media, dan is online marketing je antwoord. Maar waar begin je? En kun je zelf beginnen met online marketing? Wij geven in dit artikel antwoord op deze vraag. Lees je mee? Welke kanalen heb je?Laten we beginnen met welke kanalen je nu eigenlijk hebt bij online marketing. Want afhankelijk van jouw doel kan het beste kanaal verschillen. Wil je bijvoorbeeld een grotere fanbase? Dan is social media echt wat voor jou. Wil je juist bezoekers retargeten? Dan heb je al gauw search advertising of social advertising nodig. En wat dacht je van email marketing? Hieronder een overzicht van alle kanalen binnen de online marketing, althans de belangrijkste:
Zelf doen of uitbesteden?Zoals je ziet zijn er al best wat kanalen waarmee jij kan beginnen, maar hoe slim is het om dit zelf te gaan doen? Dan ligt aan veel factoren. Natuurlijk is er online veel te vinden over online marketing, maar voor elke discipline heb je toch echt specialistische kennis nodig om alles tot in de haartjes perfect te krijgen. Lees je vooraf dus goed in! Denk je dat je het zelf kunt? Probeer het! Als je dan toch struikelt heb je het in ieder geval geprobeerd. Je kunt ook 50/50 doen. Een online marketing bureau, zoals Up Online Marketing, inschakelen voor enkel advies! Lokaal beter vindbaarVoor fysieke winkels is het vaak erg handig om online beter te vindbaar te worden in hun eigen regio. Denk bijvoorbeeld aan een online marketing bureau in Utrecht. Natuurlijk willen zij op dit zoekwoord in Google hoog gevonden worden! |