Display marketing is een goede manier om klanten terug te halen naar jouw website om daar het verkoopproces af te ronden. Bij display marketing worden er online banners of beeldadvertenties ingezet om klanten terug te halen naar jouw website. Wanneer consumenten jouw website bezoeken en vervolgens verder gaan naar een andere kunnen op die website beeldadvertenties worden getoond om ervoor te zorgen dat de consument weer terugkeert naar jouw website. Het uiteindelijke doel is dan natuurlijk het afronden van het verkoopproces en natuurlijk meer producten te verkopen. Het draait allemaal om relevante producten te laten zien aan consumenten. SEO als centrale pilaar Hierbij kan het belangrijk zijn om aan copywriting seo te doen. Dit heeft alles te maken met zoekmachine optimalisatie. Het is natuurlijk belangrijk dat ook jouw website de consument sneller bereikt. Door ervoor te zorgen dat in zoekmachines als Google bijvoorbeeld jouw website hoger in de zoekresultaten komt bezoeken natuurlijk meer consumenten jouw website. Ook ervoor zorgen dat relevante zoekwoorden gebruikt worden kan meer bezoekers aantrekken. Het is zoeken naar de perfecte balans tussen de juiste content voor jouw teksten en voor je advertenties. Deze moeten ook goed inspelen op elkaar. Je display marketing gaat verwijzen naar je website en naar je SEO-teksten. Het is daarom belangrijk dat deze duidelijk en doelgroepgericht zijn. Waar kun je gebruik maken van digital marketing? Je kunt op vele plekken jouw digitale advertenties aan mogelijke consumenten laten zien. Hoe groter of belangrijker de website, hoe meer bezoekers en meer potentiële leads. Toch kun je het beste niet lukraak adverteren op zomaar elke website. Een website als die van de Vogue bijvoorbeeld is erg bekend en trekt vele bezoekers. Hier echter advertenties van grasmaaiers laten zien zal je niet het gewenste effect opleveren. Ook zal de website zelf hier kieskeurig over zijn en niet zomaar elke advertentie goedkeuren. Je doet dus het beste wat onderzoekswerk naar welke websites voor jou het meest geschikt zijn. Het goed stylen van je advertentie Wanneer je de juiste website hebt gevonden is natuurlijk het nog belangrijk je advertentie goed vorm te geven. Hou het duidelijk en direct. Ook heeft het ene beter effect wanneer je advertentie goed past bij de website waar deze getoond wordt en het publiek dat de website bezoekt. Dit kan het verschil betekenen tussen de keuze voor een normale digitale advertentie of bijvoorbeeld een met animaties en veel beweging. Het is natuurlijk heel belangrijk je doelgroep goed te kennen en dus ook de plek waar je advertentie terecht komt goed te kennen. |