Passion 4 Web
Image default
Bedrijven

6 tips om succesvol je verpakking te gebruiken om je pizzeria, cafetaria of restaurant te promoten

Niet alleen is het goed om je papieren tasjes te laten bedrukken met je eigen bedrijfslogo, wat nog beter is om je bedrijf te promoten is om je food verpakking of pizzadoos te laten bedrukken. Nu de pizzadoos zo’n belangrijke rol speelt bij het afhalen en bezorgen en verantwoordelijk is voor het beschermen en warm houden van de pizza, kunnen pizzeria’s de extra promotiemogelijkheden van hun doos niet over het hoofd zien. De gemiddelde consument besteedt minimaal 10 minuten aan zijn pizzadoos, dus het wordt steeds belangrijker voor pizzeria’s om alle mogelijkheden van de doos te benutten. Hieronder 6 tips om je pizzeria succesvol te promoten

1: Val op

In plaats van een standaard doos ontwerp te gebruiken, kun je het beste je bedrukte pizzadoos aanpassen met aantrekkelijke afbeeldingen, gedenkwaardige kleuren en creatieve inhoud. Hierdoor creëer je een unieke merkervaring voor je klanten en maak je aan de klanten duidelijk waarom jouw pizzeria beter is.

2: Laat gezondheidsvoordelen zien

Het benadrukken van biologische selecties of het aangeven dat een deel van je ingrediënten lokaal is geoogst helpt ook om je doos op te laten vallen en het vertrouwen van klanten in de aankoop te versterken. Dit laat namelijk zien dat je denkt aan de gezondheid van de klant en dat je hart hebt voor de lokale boerderijen. 

3: Verhoog de waarde van je pizzadoos

Door klanten de kans te bieden een gratis pizza of ander voedsel te verdienen met pizzadoos coupons, geef je ze een stimulans om terug te keren naar je restaurant. Veel klanten kennen misschien niet je hele menu, dus overweeg om op de achterkant van de pizza speciale menu-items te benadrukken. Je kunt ook QR-codes gebruiken om wisselende specials of een menu wisseling snel bij te werken.

4: Stimuleer interactie

Naast het gebruik van QR-codes om actuele informatie te verstrekken, kun je sociale media gebruiken om klanten meer betrokken te maken. Een hashtag koppelen aan een weggeefactie moedigt klanten aan om foto’s te maken en te delen. Als de tag zich in de buurt van de pizza bevindt, is de kans groot dat je pizza het decor wordt van veel posts op sociale media.

5: Liefdadigheidsdoelen

Je kunt een deel van je doos personaliseren en die ruimte gebruiken om doelen te steunen die zowel voor je bedrijf als voor je klanten belangrijk zijn. Contact maken met consumenten over emotionele zaken zorgt voor connectie dat verder gaat dan de pizza en helpt om merkloyaliteit en affiniteit te stimuleren.

6: Serveer geschiedenis

De persoonlijke look wordt een steeds populairdere trend vanwege het vermogen om nostalgie te creëren bij consumenten. Een kleurrijke bedrukking gebruiken of de doos verder te personaliseren met een verhaal over de geschiedenis van je bedrijf kan een band smeden met je klanten. Veel succes!