Passion 4 Web
Image default
Media

7 tips voor het maken van de ideale promotiefilm!

Je bedrijf of product onder de aandacht brengen bij consumenten? Dat doe je natuurlijk met een goede promotiefilm. Een pakkende promotiefilm wekt de interesse van potentiële klanten en zorgt er misschien wel voor dat je ze kunt overhalen tot het doen van een aankoop. Maar hoe ziet zo’n ideale promotiefilm er eigenlijk uit? En nog veel belangrijker: hoe maak je zo’n promotiefilm? In dit artikel delen we 7 waardevolle tips met je om ervoor te zorgen dat jij zometeen de perfecte promotiefilm kunt maken!

Begin met een pakkend verhaal

Vanaf seconde 1 moet jouw promotiefilm de aandacht van de lezer pakken én vasthouden. Het is daarom van cruciaal belang dat je je promotiefilm met een pakkend verhaal begint. Denk goed na over de daadwerkelijke boodschap die je over wilt brengen aan de kijker en uiteraard hoe je deze aan hem of haar gaat introduceren. Zorg er tijdens het begin van je promotiefilm vooral voor dat je niet te snel de diepte in duikt. Een lekker luchtig begin met hier en daar een grappige opmerking kan zeker geen kwaad!

Houd het kort en krachtig

In een wereld waarin de aandacht spanne van mensen steeds korter wordt, is het erg belangrijk om je promotiefilm niet te lang te maken. Promotiefilms langer dan 1 à 2 minuten werken vaak juist averechts. Hoe langer jij je promotiefilm maakt, hoe groter de kans is dat je veel meer details toe gaat voegen. En laat dat nou net niet zijn waar die potentiële klant op zit te wachten…

Zorg voor professionele beelden

Een promotiefilm moet er professioneel uitzien. Investeer in apparatuur van kwaliteit en werk samen met een ervaren cameraman of videoproductiebedrijf. Het zou zonde zijn als je in de essentie een goede promotiefilm hebt kunnen maken, maar deze de plank misslaat door een gebrek aan kwaliteit. Bezuinig vooral niet op apparatuur van kwaliteit. Zo weet je zeker dat jouw promotiefilm straks voor dat ‘WoW-effect’ gaat zorgen!

De juiste geluidseffecten

Muziek en geluidseffecten hebben een grote impact op de sfeer van je promotiefilm. Kies de juiste muziek die past bij de boodschap die je wilt overbrengen en laat je ook hier adviseren door specialisten. Een goede balans tussen beeld en geluid zorgt voor een professionele uitstraling van je promotiefilm, maar wanneer deze balans niet aan de orde is, sla je de plank wederom volledig mis!

Maak gebruik van storytelling

Net als bij het schrijven van teksten speelt de kracht van storytelling ook bij het maken van promotiefilms een belangrijke rol. Zorg ervoor dat er een goede, pakkende en vooral duidelijke verhaallijn is binnen jouw promotiefilm. Het is aan te raden om met een groot deel van je team om tafel te gaan om een goed verhaal voor je promotiefilm te vertellen. Brainstorm samen om tot het verhaal te komen dat jij de kijker wilt vertellen!

Denk aan de call-to-action

Een promotiefilm is pas effectief als het de kijker aanzet tot actie. Zorg er daarom – net als bij het schrijven van teksten – voor dat je een duidelijke call-to-action toevoegt aan je film. ‘Bekijk ons aanbod snel’, ‘Neem contact op met…’ of ‘Ontdek wat wij voor je kunnen betekenen…’ zijn allemaal voorbeelden van pakkende call-to-actions die de lezer of kijker aanzetten tot handelen. Let er wel op dat de call-to-action opvallend en gemakkelijk te volgen is, zodat de kijker direct weet wat de volgende stap is.

Schakel de hulp van specialisten in

Last but not least, een belangrijke tip voor het maken van de ideale promotiefilm is het inschakelen van specialisten. Wanneer je de hulp van een bedrijf als Wolf Online Marketing in zou schakelen, geef je jouw zorgen letterlijk uit handen. Door samen te werken met professionals ben je verzekerd van een film van hoge kwaliteit die écht indruk maakt!

Conclusie

Het maken van een pakkende promotiefilm kost – zoals je waarschijnlijk al aan had zien komen – veel tijd en energie. Onthoud dat je begint met een pakkend verhaal, het kort en krachtig houdt, zorgt voor professionele beelden en gebruik maakt van muziek en geluidseffecten. Ook is het goed om de kracht van storytelling niet te vergeten en een duidelijke call-to-action toe te voegen. Liever minder gedoe en werken met een bedrijf dat al het bovenstaande allang onder de knie heeft? Schakel dan vooral de hulp van specialisten in!

https://www.wolfonlinemarketing.com/